Dini Bilgiler
İstimna M*st*rb*syon Günah mı?
İstimna Masturbasyon Günah mı?
“İstimna” Arapçada, “İştiha bi’l- yed” ve” hadhada” olarak da bilinen masturbasyon, genellikle fıtrata, yani genel olarak insanın yaratılışına, özel olarak da organlarının yaratılış gaye ve görevlerine ters görülmüş ve İslam bir ”fıtrat” dini olduğu için zaruret olmadıkça haram, ya da en azından mekruh görülmüştür. Fıtratı daha iyi anlamak için şöyle bir örnek verebiliriz:
Çivi tahtaları birbirine tutturmak için yapılmıştır. Öyleyse onun şiş kebabı yapılmaya kalkılırsa insanın eli yanar, kebap da iyi olmaz. Bu, işin fıtrat tarafıdır. Diğer yönden bir ayet-i kerimede, ırzlarını koruyanlar övüldükten sonra: “… eşleri ve cariyeleri müstesna. Onlarla olacak ilişkiden dolayı kınanmazlar. İşte bunun ötesine geçenler, haddi aşanlardır…” (El Mü’minin suresi 23/5-7) buyurulur. Çoğu müfessirler, “bunun ötesine geçenler”e eliyle istimna yapanlar da girer, öyleyse onlar da haddi aşmış haram işlemiş olur demişlerdir.(örn. Kurtubi xıı/105-106; İbn Kesir v/458) Ancak Alusi, Cumhura göre istimna adet haline getirilmişse (cinsel sapma halini almışsa) bu ayetin kapsamına gireceğini, aksi halde girmeyeceğini söyler. (Alusi,agk)
Bir hadiste: “elini nikahlayan mel’undur” (Alusi “meşayihin rivayeti). Said b. Cübeyr’in rivayet ettiği bir hadiste: “Zekerleriyle oynayan bir ümmete Allah azab etmiştir”. Atâ’nın bir rivayetinde: “Elleri hamile olarak haşredilecek bir kavim duydum. Bunların elleriyle istimna yapanlar olduğunu sanıyorum” demiştir. (agk)
Ayrıca Allah (c.c) evlenme imkanı bulamayanların, imkan buluncaya kadar iffetlerini korumalarını emretmiş böyle bir yöntem uygulasınlar dememiştir. Rasulullah efendimiz de:
“Gençler! İmkan bulanlarınız evlensin, çünkü bu, gözü ve iffeti daha iyi korur. Bunu yapamayan oruç tutsun çünkü orucun bunu sağlayacak bir kamçısı vardır.”(Buhari,savm 10 nikah 2-3) buyurmuş ve bekarlara çare olarak orucu göstermiştir. Eğer istimna mübah olsaydı, çare olarak o gösterilirdi. Çünkü o daha kolay bir yoldur, denmiştir. (Mahluf, age1/117)
Hanefilerce genel olarak haram görülmüş, ancak; kişi bekarsa, ya da hanımından uzakta ise ve de şehvet kafasını aşırı meşgul ediyorsa, ya da zinaya düşme endişesi varsa ve bunu kendini teskin için yaparsa günah olmayacağı umulur. Ama zevklenmek ve şehvetlenmek için yaparsa günahkardır, denmiştir. (İbn Abidin ıı/160) İmam-ı Şafii önceki görüşünde caiz olduğunu söylerken, sonraki görüşünde haram olduğu kanaatine varmıştır.(Zuhayli vı/25) Mesele Resulullah’ın amcaoğlu İbn Abbas’a sorulduğunda:
“Zina yapmaktansa bu iyidir” (Şarani, Keşf) cevabını vermiştir. Bütün bunlara göre; istimna genellikle hoş görülmemiş, fıtrata zıt bir eylem kabul edilmiş, cinsel sapma halini alması, psikolojik hastalık oluşturması gibi olumsuz yönleri hesaba katılarak, haram ya da mekruhtur denmiştir. Ancak daha büyük zararlara düşme endişesi olduğu yerde;”İki zarardan başka alternatif yoksa, küçük olan zarar tercih edilir”, “zaruretler haram şeyleri mubah kılar” kurallarınca yapılması caiz görülmüş, hatta zina endişesi kesin ise, vacip bile olur denmiştir. Alışkanlık oluşturması ve zevk için yapılması ise ittifakla haramdır. Hanımının eli vs. azaları ile yapılması ise her halükarda caizdir, helaldir.
Kaynak: Hanımlara Özel Fetvalar 1- Dr. Faruk Beşer
0 comments